vineri, 28 noiembrie 2014

O zi mult asteptata

Joi, 27 NOIEMBRIE 2014 13:33 SCRIS DE ADRIAN PANDURU ACCESĂRI: 863

Se lucrează pe autostrăzile din Vestul ţării. Pe lotul Pecica-Nădlac asfaltul este pozat pe cei 21 de kilometri şi se lucrează la marcaje. Românii aşteaptă momentul când vor trece graniţa cu Ungaria pe autostradă. Nu mai e mult până atunci... „Stadiul lucrărilor de pe autostrada A1 Pecica-Nădlac îmi reaminteşte de perioada noiembrie-decembrie 2011, când a fost finalizat primul tronson de autostradă din vestul ţării – Timişoara-Arad. Între timp, din lotul Nodlac-Sibiu sunt deja în funcţiune circa 180 de kilometri, urmând ca în 2015-2016 şi restul de 135 de kilometri să fie finalizaţi”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere. Pe lotul Pecica – Nădlac, constructorul Max Boegl- Astaldi a finalizat integral kilometri 1 până la 22, overpass-urile sunt terminate, se execută ultimele lucrări de terasamente la ramele de acces şi coborâre, asfaltul este pozat în integralitate pe cei 21 de kilometri, parţial cu parapeţi mediani şi laterali. Au început şi lucrările de marcaj.

Concentrare de forţe pe lotul doi

„Concentrarea de forţe are loc, în moementul de faţă, pe cei circa 5 kilometri din lotul doi al acestei autostrăzi, respectiv kilometrul 22 până la 27, preluat de la constructorul care a plecat acum un an şi jumătate. Constructorul execută ultimele lucrări de terasamente la podul peste pârâul de la kilometrul 25 şi se fac pregătiri pentru pozarea balastului stabilizat şi a straturilor de asfalt”, spune Popovici. Se lucrează, de asemenea la overpass-ul peste DN 7, de la kilpmetrul 27, care, de fapt, va fi, probabil, pentru câteva luni, nodul de intrare şi ieşire de pe autostradă, existând dorinţa constructorului, dar şi a beneficiarului, ca aceşti 27 de kilometri să fie terminaţi până la sfârşitul acestui an, simultan cu drumul de legătură de la autostradă până în localitatea Nădlac, astfel ca în prima fază să fie folosit punctul de trecere a frontierei de la Nădlac, iar anul viitor, probabil lunile martie-mai, să finalizeze autostrada şi partea maghiară, iar pe partea românească la kilometrul 0-1 să se definitiveze punctul de trecere pe partea românească.

Trimiteți un comentariu