duminică, 30 noiembrie 2014

Traim si in tara escrocilor de tot felul

În ziua de astăzi, nu mai poți să ai încredere în nimeni!”, sunt cuvintele unei constănțence care a fost la un pas să fie păcălită de niște șarlatani prin telefon. Marți, 25 noiembrie, femeia a primit pe telefon un mesaj în care era anunțată că factura ei la Telekom fix a fost emisă și că are de plată 81 de lei. ”Eu nu am avut niciodată contract cu Telekom, sunt clienta altei rețele de telefonie mobilă, așa că am fost foarte surprinsă când am văzut mesajul. Părea autentic, la expeditor apare pe telefonul meu lipsă nume - Telekom fix, iar în mesaj eram anunțată că pe 14 noiembrie a fost emisă factura și apare chiar și un cod de client”, a povestit femeia. Aceasta s-a adresat unei reprezentanțe Telekom din oraș și a solicitat mai multe informații referitoare la mesajul pe care l-a primit. ”Mi-au verificat atât datele personale și nu figurez în baza lor de date, dar au căutat și codul client, și nici acesta nu este atribuit cuiva”, a povestit femeia. Pentru a-i avertiza și pe alții că înșelăciunea poate lua și astfel de forme, femeia a contactat redacția ”Telegraf”. ”Mă gândesc că poate mai primesc și alte persoane astfel de mesaje și ca să nu se știe datori dau bani unor șarlatani. Am tot auzit diferite escrocherii, și cu accidentul, dar la asta nu mă gândeam”, a spus constănțeanca.

CUM VĂ PUTEȚI FERI DE ȚEPE? Pe site-ul Telekom România, instituția avertizează cu privire la diferitele metode de fraudare în care este folosit numele companiei, în care sunt oferite și sfaturi pentru a nu cădea în plasa escrocilor. ”Este posibil să fii apelat sau să primești un SMS, pe numărul tău Telekom România, de la persoane care pretind că sunt reprezentanţi ai companiei şi care îţi solicită informaţii confidenţiale pentru un premiu sau verificări de bază de date, te roagă să apelezi un număr care începe cu 090 pentru a intra în posesia premiului, te roagă să efectuezi o plată bancară, îţi solicită să tastezi anumite coduri pentru a remedia o problemă pe linia telefonică, îţi solicită să cumperi cartele preplătite sau să transferi credit către un număr indicat de aceste persoane”, se arată pe site-ul Telekom România (https://www.telekom.ro/images/docs/Legal_docs/utilizare_site/Prevenire_Fraude_Telekom_Romania.pdf).

Dacă vă confruntați cu astfel de situații, ar trebui să nu comunicați informații personale confidențiale celor care vi le solicită, să nu faceți plăți bancare către persoane pe care le „cunoaşteţi” doar prin telefon. De asemenea, ar trebui să nu dați curs solicitărilor exprese de a tasta pe aparatul telefonic diverse coduri sau de a reîncărca numere necunoscute. Compania de telefonie recomandă tuturor celor care primesc astfel de mesaje să se informeze cu privire la campaniile și promoțiile lansate pe www.telekom.ro, în magazinele Telekom sau ale partenerilor, precum și sunând gratuit de pe telefonul mobil la numărul 1234 (apelabil din reţeaua Telekom România Mobile și Telekom România), sau (021)404.1234 și 0766.12.1234 (apelabil din orice rețea) - apeluri cu tarif normal. ”Dacă identificați o tentativă de fraudă vă rugăm să ne informați la numerele de telefon menționate mai sus și să vă adresați organelor de Poliție”, informează compania de telefonie.

Sursa : Telegraf Constanta

Trimiteți un comentariu