miercuri, 3 decembrie 2014

Afaceri

Clujul și Bucureștiul, cele mai propice pentru afaceri de la zero

Dintre cele patru regiuni în care se desfăşoară conferințele Business Days (Timişoara, Iaşi, Cluj şi Bucureşti), ultimele două sunt cele mai propice pentru a porni afaceri de la zero, în diverse domenii, conform unei analize.
PUBLICITATE
„România se află pe penultimul loc în Europa în ceea ce priveşte numărul de companii raportat la mia de locuitori (25 de firme la 1.000 de locuitori). Cauzele provin din slaba dezvoltare a culturii antreprenoriale, generată în primul rând de apetitul scăzut pentru risc al românilor, de lipsa unui sistem educaţional care să încurajeze spiritul întreprinzător şi cel de echipă, dezvoltarea de proiecte şi implicarea voluntară a tinerilor în proiecte educaţionale de dezvoltare a acestor calităţi, lipsa capitalului şi reticenţa băncilor de a finanţa afaceri în faza de început, doar pe baza unui plan de afaceri”, conform coordonatorului Laszlo Pacso
În urmă interviurilor cu antreprenori din toată ţara, au fost extrase patru mari categorii de valori care se regăsesc în combinaţii, ponderi sau priorităţi diferite la toţi oamenii de afaceri de succes, fie la generaţiile care au pornit pe calea antreprenoriatului imediat după Revoluţia din 1989, fie la generaţia născută în urma crizei financiare ce a început în 2008.
„Ne place să spunem că ele reprezintă ADN-ul de bază al businessman-ului modern, călit în noua paradigmă economică: inovaţie, creativitate, adaptabilitate, flexibilitate, acceptarea schimbării ca şi constanţă; pasiune, plăcerea pentru munca bine făcută, excelenţă; determinare, perseverenţă, răbdare, forţă de a trece peste obstacole, rezistenţă în faţă provocărilor; progres, performanţă, evoluţie, productivitate, eficienţă”, spune Pacso.
În zilele de 10 şi 11 decembrie, 1.500 de participanţi şi 150 de speakeri sunt aşteptaţi la cel mai mare eveniment de business din acest an, din capitală. Business Days a doborât în acest an mai multe recorduri  în ceea ce priveşte numărul de participanţi: 900 la Iaşi, 1.000 la Timişoara şi 1.300 la Cluj.
În cadrul Bucureşti Business Days, va fi lansat cel de-al patrulea număr al revistei evenimentului, care va reuni poveştile unora dintre cei mai de succes antreprenori din România, precum şi analize şi tendinţe de ultimă oră care dictează evoluţia afacerilor.
Trimiteți un comentariu