sâmbătă, 14 februarie 2015

Cardul de sanatate


 
> La ce
> NU
> folosește cardul de
> sănătate

​...:)))))))​



>   
> Legătura dintre cardul de sănătate  și
> tatăl lui Ștefan cel Mare  : o investiție de 40
> de 
> milioane de euro care, deocamdată, nu duce
> nicăieri.
>  
> Am ajuns azi la medicul de familie și, 
> printre altele, mi-am „inițiat” și cardul de 
> sănătate pe care-l primisem de câteva luni. 
>   Ca tot românul
> informat după ureche, aveam impresia că odată  
> introdus cardul ăla în aparatul medicului se va
> deschide  ca prin minune un fișier cu toate bolile
> mele, trecute, prezente și viitoare, toate tratamentele,
> analizele, opțiunile sau aventurile mele medicale, iar un
> ochi terorist va sta la pândă ca să-mi fure datele
> astea.
>  
> Pentru o informare completă trebuie să menționez
> că medicul meu, un tip tânăr (de
> vârsta mea, deci tânăr), are deja de ani
> buni fișele pacienților
> lui computerizate.
>  Doctorul m-a privit
> zâmbind, ca și când i-aș fi cerut să mă joc cu unul
> dintre animăluțele aliniate pe biroul lui (pentru
> pacienții minori), și mi-ar fi dat voie spunându-mi
> „poftim, dar știi că e de pluș, nu?”. 
> Cam așa și cu cardul. 
> Judecând după calmul amuzat cu care a tratat
> toate mirările
> mele mi-am dat seama că răspunsese deja la
> toate întrebările astea, de multe ori
> în ultimele două luni.
>  
> – V-ați gândit la un PIN format din patru
> cifre?
>  
> – Nu…
>  
> – Puteți să puneți cum pune
> toată lumea… anul nașterii.
>  
> – Păi nu contează?
>  
> – Nu prea, că oricum cardul stă
> la dumneavoastră, deci nu are cine să-l
> folosească neautorizat.
>  
> Apoi ajungem la informațiile de pe 
> el:
>  
> – Și ce treceți pe el?
>  
> – Nimic. Asta e o chestie pe care nu o 
> înțeleg pacienții. Pe card nu e nimic. Sau oricum
> nimic care să conteze.
> – Cum așa, de ce s-au
> scandalizat oamenii ăia că e lucrul
> dracului, că or să ne fure 
> organele…
>  
> – Nici măcar asta cu donarea de organe
> nu se poate bifa, deși există
> rubrică.
>  
> – De ce nu?
>  
> – Doriți să fiți donator de organe 
> în caz că… ?
>  
> – Da
>  
> – Dacă încercăm să bifăm asta 
> apare mesajul că nu este valabil decât cu
> declarație 
> notarială.
>  
> – Păi de ce mai e nevoie să merg la notar
> dacă eu declar în fața dumneavoastră că sunt
> de acord?
>  
> – Oricum ar fi inutil și cu declarație și
> fără. Punem cazul că sunteți victima unui accident
> și nu sunteți conștientă.  Declarația notarială
> oricum nu o purtați tot timpul
> la dumneavoastră. Iar cardul, chiar dacă-l
> purtați nu va ști nimeni ce cod PIN aveți, deci chiar
> dacă ar avea informațiile astea pe el ar fi
> inutil. Tot la mâna rudelor ajungem
> pentru această decizie
>  
> – La fel și cu grupa sanguină?
>  
> – La fel. Noroc că medicina a
> evoluat suficient ca să poată fi determinată grupa
> sanguină în câteva secunde, dar dacă vreți putem să
> trecem aici grupa sanguină… 
> – În concluzie la ce e bun 
> cardul?
>  
> – Pentru verificarea medicilor care fac
> măgării.  Pentru pacient nu
> aduce niciun beneficiu. Până acum noi puteam să
> susținem într-o lună că l-am  văzut și pe tata
> lui Ștefan cel Mare. Că nu putea casa de asigurări
> să ne verifice câți pacienți am văzut. Decât
> prin sondaj, aleatoriu… să fi avut  numărul de
> telefon al tatălui lui Ștefan cel Mare…
> practic imposibil.   De acum, dacă nu introducem
> cardul 
> tatălui lui Ștefan cel Mare în aparat, el nu apare în
> sistem, deci casa nu ne mai crede că l-am văzut și
> consultat. 
> Am introdus, totuși, ceva pe cardul
> de sănătate: numele a două persoane de
> contact „în caz de ceva” și numerele lor
> de telefon.
> Dificilă alegere pentru mine… Și oricum, dacă nu
> știe nimeni PIN-ul cardului cum ajunge la numerele acelor
> persoane ca să le anunțe că…
> ceva?
>  
> Pentru o investiție de 40 de milioane 
> de euro cardul de sănătate e cam ca o autostradă care
> nu duce nicăieri.   Bine măcar că
> nu trebuie să plătim și taxa de
> autostradă. Medicul de familie m-a asigurat că „nici
> bani nu conține cardul, că m-a întrebat o
> pacientă: ce facem acum, domnul doctor, de fiecare
> dată  când venim la dumnavoastră
> trebuie să punem niște bani  pe card și
> scoateți dumneavoastră puțin câte puțin
> din ei?”.







Trimiteți un comentariu