marți, 19 iunie 2018

Șase sute de români vor avea de lucru. Pasarea Phoenix din industria de aparare renaște!


Parlamentul avizează finanţarea dezvoltarii blindatelor 8X8 care vor fi produse la Moreni





La solicitarea Ministerului Apărării Naţionale, Parlamentul a aprobat demararea procesului de realizare a prototipurilor viitoarelor transportoare blindate amfibii  8x8 pentru Armata Română.

Concret, MApN a cerut aprobarea pentru a putea finanţa cu peste 200 de milioane de euro cercetarea, dezvoltarea şi omologarea în România, la uzina din Moreni, a transportorului blindat şi amfibiu AGILIS 8X8 destinat Forţelor Terestre.




Uzina Automecanica Moreni care se află sub tutela Ministerului Economiei, a semnat în anul 2016 cu germanii de la Rheinmetall un acord de constituire a companiei Romanian Military Vehicle Systems (RMVS). Această nouă companie ar urma să dezvolte transportorul la uzina din Moreni. „Noul transportor se bazează pe o soluţie de cercetare românească şi tehnologie modernă germană, care combină avantajele conferite de cei doi acţionari: calitatea germană şi costurile de producţie reduse din facilitatea de la Moreni", a declarat cu ceva timp în urmă Karl-Ulrich Zulauf, director general al RMVS.




Dezvoltarea integrală şi producţia de serie a produsului românesc nou AGILIS 8x8 TBT, în şase variante, va corespunde normelor formulate de Ministerului Apărării Naţionale. În funcţie de dotări, ele pot fi folosite, printre altele, la transportul de trupe, la evacuare medicală, ca centre de comandă sau ca ateliere mobile de reparaţii şi tractare. În varianta de bază, cea de transport trupe, blindatul amfibiu este dotat cu un tun de 30 de milimetri, are un echipaj format din trei persoane (comandant, şofer şi trăgător) şi poate transporta şapte luptători.   




Întreaga investiţie a Rheinmetall prin compania mixtă RMVS va crea peste 600 locuri de muncă directe şi indirecte la Moreni. Circa 87% din componente vor fi produse şi furnizate din România, doar motorul şi driveline-ul provin din afara ţării. Carcasa vehicului, pentru toată seria de variante, va fi confecţionată tot la Moreni.



Trimiteți un comentariu